PowerShot

Canon PowerShot S80

 

(Click op de foto)

Nikon D90 60 mm

18/03/2013

8 reacties on “PowerShot”

  1. timmerark schreef:

    Prachtig! Ik publiceer nu ook foto’s als amateur en ik vind het geweldig om er mee te werken, maar ik heb niet jouw vakmanschap.

    • francois15 schreef:

      Dank je Timmerark. Met dat vakmanschap valt ’t wel mee. Het is net als met parachutespringen. Op het cruciale moment doe je je ogen dicht en druk je op de knop (of trek je aan het touwtje) ;)
      Op bovenstaande overzichtsfoto van mijn “denkroom” staat voor de boekenkast een klein wit tafeltje en op dat tafeltje maak ik bijna al mijn Close-up plaatjes. Het tafeltje is tegenwoordig iets verplaatst maar dat heeft geen invloed gehad op de kwaliteit van mijn macrofoto’s.
      Moraal van het verhaal: schaf een klein wit tafeltje aan en het vakmanschap komt vanzelf ;)

      • timmerark schreef:

        Een tijd geleden koos mijn camera het zeepsop, dus ik kan nu alleen nog maar werken met opgeslagen foto’s. Maar dat geeft niet, ik heb er een paar duizend;) Wel andere koek dan 30 jaar geleden toen ik begon, moest ik sparen voor rolletjes en en het ontwikkelen en afdrukken. Maar bedankt voor de tip;)

  2. reinejragolo schreef:

    Heb je ook een fototoestel waarmee je kunt bellen?

    • francois15 schreef:

      Je bedoelt telefoneren neem ik aan? Nee, heb ik niet maar er zijn mobieltjes waar je heel goede feuteu’s mee kan maken. Dat is makkelijk als je schade hebt opgelopen aan je vehikel. Dan kan je de verzekering een plaatje laten zien en hoef je verder niets uit te leggen

  3. Appelvrouw schreef:

    Hoe krijg je die auto nou zo mooi in beeld!

    Ik had ook eens een canon powershot.
    De is in handen van ManB gevallen.

    • francois15 schreef:

      Het cameraatje ingezoomd op het autootje tot het gewenste formaat en scherp gesteld. Op het schermpje lijkt hij er wat anders bij te staan dan in werkelijkheid, dat zie je aan het dakje. Die vertekening viel me pas op na de opname.

      De PowerShot is van mijn zoon die ‘m te vroeg en te duur heeft gekocht. Nadat ik de Nikon had aangeschaft heeft hij mijn Olympus gesnaaid en die bevalt hem uitstekend. Een paar weken geleden heeft hij zijn Canon bij mij achter gelaten. Probeer maar eens.
      Heb ik gedaan en ik ben nu zeer teleur gesteld in Canon ;) (zeg ’t maar niet tegen Glaswerk)


Geef een reactie

