Feeling lonely

maandag 24 januari 2011 23:14 door François

NiD90 18-105

Arnhem/Rozendaal, Fietspad Schelmseweg

27/04/2010

 Reine jRagolo 24-01-2011 23:46

Zilverpopulieren?

 François 24-01-2011 23:58

Klopt k.Reintje. Rozendaal is best wel populair maar dit zijn vlgns mij eikelenbomen

 Reine jRagolo 25-01-2011 00:07

Statistisch gezien zitten er 0% Dreestrekkerts in de kerngroep.
Daar wacht jou een schone taak.

Avatar van François Labarbe François 25-01-2011 00:15

Hahaha… er zitten statistisch gezien (wat dat ook moge betekenen) 0% k.Reintjes in de kerngroep en ook de zilverpopulieren zijn sterk ondervertegenwoordigd

 Reine jRagolo 25-01-2011 00:33

Tjonge wat bescheiden.
Qua leeftijd en ancienniteit als vkblogger heb jij toch de oudste rechten.
Bovendien heb je vluchtheuvelen op Flickr en OBA.
Ik ben slechts ingeblikt.

Avatar van François Labarbe François 25-01-2011 00:39

Rechten? Dat zou ik eens moeten studeren, maar nee k.Reintje daar begin ik niet aan… ik ben gewoon lui… erg lui eigenlijk :(

 laila 25-01-2011 08:17

Heel mooi.
Het lijkt een tekening.

Avatar van Appelvrouw Appelvrouw van de Boomstam 25-01-2011 08:52

Ik zie van alles in die mooie laan:
een postbezorger op zoek naar het einde.
Takken die vredelievend door elkaar kronkelen.
De prins op een motorfiets en niet verder kan zien dan het zicht op zijn pad.
Heel veel leuke familie van me.

die bomen hebben geen reden zich lonely te voelen, ze staan zo dicht tegen elkaar aan dat ze met elkaars wortels verweven zijn.

Avatar van François Labarbe François 25-01-2011 10:05

Tja, Appelvrouw er staan veel bomen in die omgeving (mijn stamping ground) en voordat je het weet staan er een paar op de foto.
Velp en Rozendaal zijn wel kakdorpen maar een prins op zijn brommer verwacht ik toch niet echt op het fietspad

 ghijsa 25-01-2011 10:30

Dum dum dum, dummy doo wah
Ooh yay, yay, yay, yeah
Oh oh oh, oh oh ah

Avatar van beus beus 25-01-2011 10:52

Prachtige bewerking.

Avatar van François Labarbe François 25-01-2011 12:18

En zo is het krek Ghijsa

Dank je Beus

 svara 25-01-2011 12:56

hij is prachtig
en net zoals die potloodslijper nog mooier met die zwarte achtergrond elders
eerst via OBA, BIB naar die mooie uitvoering…al een paar keer
het is daar alleen onmogelijk om te reageren ook wederom vanuit daar via via lukt dat niet

jammer zoveel stappen te moeten doen
gaat de zin een beetje over merk ik
maar dan heb ik je hier dan toch eindelijk aan de lijn

is dit een prent of een eigen foto bewerkt alsof het een tekening is?
groet je

Avatar van Jacopone Jacopone 25-01-2011 13:28

Solarisatie François? Je zit nog in je oude vak. Prachtige techniek. Ik wist niet dat je dit met Photoshop kon.

P. S. Gaat Dini mee naar je andere blog? Je kan hem zolang uitlenen aan de ombudsman ;–(

Avatar van kuifje simon kuifje simon 25-01-2011 14:21

Je dacht toch zeker niet dat ik dat allemaal
in m’n eentje ga zitten kleuren ?

Avatar van François Labarbe François 25-01-2011 16:55

Dank je Svara. Het is een foto die ik van het fietspad van de Schelmseweg heb gemaakt aan de Rozendaalse kant zoals ook bij het onderschrift staat vermeld en ik heb ‘m zo bewerkt.
Via OBA kom je uit in Blik en na een keer klikken op de fotoviewer Flickriver. Met het browserpijltje “terug naar de vorige pagina” of met “go back” (scrollen naar beneden) ga je weer terug naar Blik en daar kan je gewoon reageren net als hier.
Als je in Flickriver doorklikt op de foto kom je in mijn Flickr photostream terecht (François15) en daar kan je reageren als je een flickraccount hebt. Het is niet de handigste manier om bij mijn photostream te komen maar het kan wel.

Niet helemaal solarisatie Jaco maar via croppen en zwart-wit en find edges etc. Sinds ik met de Nikon werk doe ik dit soort dingen niet veel meer maar hier vond ik het leuk om een soort oerbos effect te krijgen. Dini gaat gewoon mee naar mijn andere blogs als ik er een gepaste behuizing voor gevonden heb

Je kan toch gewoon daar in de dorpskroeg met z’n allen zitten kleuren Kuifje? Dat versterkt het saamhorigheids-gevoel (en de omzet)

Avatar van lebonton lebonton 25-01-2011 19:23

tekenen als een foto is knap
het omgekeerde evenzo.
erg mooi.
ik zag het al op bloginblik, maar reageer liever nog even op vk-blog.

Avatar van François Labarbe François 25-01-2011 20:01

Dank je Ton. Ik zal de foto’s van dit genre, die ik in het verleden hier geplaatst heb eens bij elkaar gaan zetten.
Goed dat je hier nog even reageert want nu stijg ik weer een plaats op de MA-lijst

Avatar van lebonton lebonton 25-01-2011 20:20

haha, niks wenselijks is ontheemd of zoiets.

 BarbaraJansma 25-01-2011 20:58

Ik mislas Appelvrouw, takken die vredelievend door elkaar kronieken.
Niks meer aan toe te voegen…

Avatar van François Labarbe François 25-01-2011 21:17

We blijven bloggers Ton ;-)

Dank je Barbara.
Rechts ligt het kasteel Rozendaal en daar heeft Hertog Reinald III van Gelre (de dikke hertog) nog gevangen gezeten dus zo vredelievend is het daar niet altijd. Maar die dikkerd is daar al weer een dikke 600 jaar weg dus nu gaat het wel weer. Maar toch…

“Ik mislas Appelvrouw” is een vreemde zin Barbara. Dat moet vlgns mij zijn: Ik las de mis aan Appelvrouw (blijft vreemd)

 betulanordica 31-01-2011 19:55

Mooi hoor een echte François, dat zie je zo! En, ga je verhuizen naar een ander blog? Of houd je het vor gezien. Of gaan we toch nog de barricades op?

Mooi dat fotograficamuseum in Doesburg. Ik heb in Hymmelo gewoond en toen kwam ik wel in Doesburg en ook bij Roel Fokken, ja dat was nog in het analoge tijdperk. Hij had een 2-oog Yashica voor bruidsreportages.

Mijn Horseman doet het nog steeds, ik zoek nog een lens, misschien heeft Roel er wel eentje. Kom wel es in de buurt.

Hoe scan jij negatieven en dia’s? Ik wil m’n 6×6 negatieven goed gescand hebben, hoge resolutie, maar schrok van de prijzen die soms gehanteerd worden.

Waar kun je nog goed zw/w middenformaat laten ontwikkelen en afdrukken? Oost-Europa?

Ken je Stephan Vanfleteren? Zw/w middenformaat. Prachtig!!www.youtube.com/watch?v=mHd1D5… Hier een film op youtube met een interview over zijn fotosafari in Friesland.

Tot in beter tijden op een ander blog?

 labarbara 01-02-2011 21:21

wauwie!

Avatar van François Labarbe François 01-02-2011 22:03

Kleinbeeld scan ik met mijn, al wat oudere KonicaMinolta Dual IV (na ca. 6000 scans werkt hij nog perfect). KonicaMinolta is Sony geworden en dit soort apparatuur leveren ze niet meer maar kleinbeeldscanners kan je van andere merken voor een redelijk prijs krijgen. Van de kwaliteit is me niets bekend.

Voor 6×6 en 6×9 heb ik een paar jaar geleden de Epson Perfection V500 Photo aangeschaft. Bij elkaar ca. 600 voornamelijk vooroorlogse negatieven en dat is me heel goed bevallen temeer omdat het een flatbedscanner is (zie rechts in de zijstrook bij BRUG… MAAR WAAR, een Rollei-foto. Mijn zoon heeft er een plaat van een meter in het vierkant van laten maken… haarscherp, dus de scanner werkt dan goed)
Met de Rollei fotografeer ik allang niet meer dus ik heb geen idee over ontwikkelen en afdrukken. Ik vrees dat je het zelf moet gaan doen ;-)

Herken je de plek Labarbara? Slim uitvergroot toch? ;-)

 betulanordica 01-02-2011 22:13

OK bedankt, ik zal es op zoek gaan. Is labarbara jouw (broeierige?!) wederhelft? Is die brug niet die van Kampen? ben ik jaren met de bus over gerenden op weg naar HBO.

Herken jij de broeierige dame in mijn infoblok?

Avatar van François Labarbe François 02-02-2011 12:43

Labarbara is mijn broeierige dochter Betu ;-)

De brug is bij Dordrecht en mijn grootvader Igor Sr maakte die foto met zijn Rollei in 1936. Ik heb het negatief gescand en de krassen er uit gehaald. De afdruk die mijn zoon van het negatief heeft laten maken van 1 meter in het vierkant is beter dan de originele tentoonstellingsfoto die ik van Igor Sr nog in mijn bezit heb. Een uitstekende lens dus.

Phyllis Trout? Niet direct Betu. Wil je haar telefoonnummer?

4 reacties on “Feeling lonely”

  1. Appelvrouw schreef:

    Ik ken inmiddels beide kanten van je alleen voelen.
    De ene is het gemis van je aanvullende liefdevolle wederhelft.

    En de andere, het heerlijke alleen zijn in de natuur.
    Deze laatste kan ik dagenlang alleen volhouden. De ultieme test zelfs als ik deze zomer nog naar een andere natuurcamping ga waar echt geen wifi is.
    Wat zal ik dan veel tijd hebben om me echt lonely te voelen.

    • francois15 schreef:

      – Zonder maatje wordt het leven idd wel somberder denk ik maar “living apart together” is een optie. Toen ik het mevrouw Labarbe eens een keer voorstelde kwamen er fronsende wenkbrauwen en ik ben er maar niet op door gegaan.
      Alleen zijn in de natuur… als licht contact gestoorde trekt me dat ook wel aan maar alleen zijn hoeft niet speciaal in de natuur. Gewoon geen mensen om je heen die tegen je aan gaan zitten kletsen en die je beleefdheidshalve ook nog moet antwoorden. Mensen prima zolang ze me maar met rust laten. Alleen in de Sahara of op de Noordpool zie ik niet zo zitten, dat is me te lonely ;)

  2. Arjan Fernhout schreef:

    Zeer fraai … hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen over het stuur … enfin, u komt mij niet over als het type dat geneigd is om tegen een boom aan te rijden en een fietsenrekje bij tijd en wijle zal ook wel geen probleem zijn.


Geef een reactie

