Luie Feuteu’s

zondag 20 september 2009 21:26 door François

Het liefst fotografeer ik van uit een luie stoel en als het niet anders kan dan maar vanuit een andere stoel. Het nadeel is dan dat je gebonden bent aan de directe omgeving van het betreffende zitmeubelt.

Soms ga ik ergens buiten op een terrasje zitten om andere foto’s te kunnen maken. Toch blijven “vaste stoelen” een beperking voor zo’n actieve fotograaf als ik. Een oplossing zou natuurlijk kunnen zijn om me op een stoel in de omgeving rond te laten dragen maar dat hobbelt me te veel. Vandaag meen ik daar wat op gevonden te hebben… tenslotte beschikt mijn Morris Minor over zeer gerieflijke stoelen.

Ik heb een serie foto’s gemaakt in de omgeving van Bronckhorst en Keppel zodat mevrouw Labarbe ook eens kan zien waar ik allemaal uithang op zondag.

De Start en Finish zeg maar

Het ging zo snel… hier was ik Doesburg al voorbij

Op weg naar Steenderen. Ze hebben de middenstreep weggehaald

Gezicht op Steenderen en op allemaal koeien. Ik dacht dat die uitgestorven waren

Richting Bronckhorst. Hier pal links staat een oude molen maar daar heb ik geen feuteu van gemaakt. Daar had ik geen zin in

De dijk achter Bronckhorst. Bronckhorst zelf ben je zo door zolang je maar geen toerist aanrijdt

Hier zijn we bij Toldijk. Alleen hier zie ik het niet

Daar ook niet

Hier mischien? Nee ook niet

Laatste poging. Misschien bestaat het helemaal niet eens

En toen zat ik alweer bij Keppel. Ik ben er om heen gereden door het bos

Het uitzicht op Drempt bespaar ik u. Maar u weet natuurlijk dat Klaas-Jan Huntelaar daar geboren is

Finish… het was nogal laat geworden en ik heb hem ook even overgespoten

16 reacties  

beus 20-09-2009 21:33

Tja, die achterbank van vroeger was er niet meer bij, maar je serie is wel erg mooi.
De leeftijd van ‘fotograferen vanaf één plek’ heb je dus bereikt.
Het komt me bekend voor.

François 20-09-2009 21:46

Ja hoor Beus, die achterbank van vroeger is er nog steeds bij. Je kan ‘m zelfs opklappen en de rugleuning naar voren doen zodat er een laadvloertje ontstaat
Mijn actieradius is wat beperkt maar ik hoop dat het tijdelijk is… voorlopig kan ik nog door de stad slenteren en anders hebben we nog een rolstoel (erfstuk)

kuifje simon 20-09-2009 22:17

Door het in-de-berm-parkeren … niet al te veel schade opgelopen ?
of is dat met het spuiten weggewerkt ?
U heeft wel een fraai en groot landgoed (baai de wee)

beus 20-09-2009 22:18

Hopelijk een erfstuk uit je museum dat je voorlopig niet hoeft te gebruiken.

Henk 20-09-2009 22:31

Mooie auto en omgeving.

Groeten,H

François 20-09-2009 22:46

Geen schade. Het zijn daar allemaal mooie vlakke, harde en gemaaide kanten. Tja, een landgoed… het is iig nog redelijk landelijk daar (behalve op zondag met mooi weer)

Niet uit het museum Beus. Het is een tamelijk nieuw ding… ik kan er zo gillend van pret inspringen (eerst open klappen natuurlijk)

Dank je Henk… het is mijn auto en mijn omgeving:)

Bregje Buitenwijk 20-09-2009 23:14

wat mooi daar! Ben er nog nooit geweest.
Jammer dat je geen zin had in die molen. Gelukkig hebben we wikipedia.nl.wikipedia.org/wiki/Bronkhor…
Op de 3e foto kan ik je handtekening niet vinden. Je weet dat ik daar behoorlijk door van slag kan raken!

Kokopelli 21-09-2009 01:34

@François: Zijn die ruiten zo dun geworden door de sleet des tijds dat je ze niet meer durft te wassen?

En ik vanslagraak met Bregje mee: zelfs met een vergroting kan ik hem snotverju niet vinden (*zucht*)

Groet,
Kokopelli

François 21-09-2009 08:41

Dat izzum Bregje (maar goed dattik ‘m niet genomen heb). Handtekening bennnik vergete. De ruite zijn vies door de mugge en vliegge. Zal ze wasse.

Appelvrouw 21-09-2009 11:34

Ik zou wat minder vergezichten genomen gekozen hebben…

Oplossing voor in je luie stoel fotograferen?
Scootmobieltje. Maar je moet er wel af en toe uitkunnen, om even door de knieën te gaan, of hoger.
Anders kun je net zo goed in een oldtimer gaan, mevrouw had groot gelijk dat ze niet meeging.
Die hobbelen nog meer dan een gedragen stoel.

ps, zit je handtekening niet gewoon in het dashboardkastje?

François 21-09-2009 13:20

Je kan daar niet veel anders Appelvrouw… het is daar door chodt geschapen voor weidse vergezichten. Ik had natuurlijk ook de molen kunnen fotograferen maar die staat al op internet (zie Bregje)

Ik zie me overigens nog niet in een skoetmobiel even naar Keppel heen en weer rijden maar een oldtimer daar zal ik eens over denken… hoewel mijn Minor is eigenlijk nog gloedje nieuw is, nog maar slechts 44 jaar oud… nog te jong voor inruil. Ik zal eens kijken naar een Bentley van 1926.
Mevrouw Labarbe mag helemaal niet mee, pas als ik in een rolstoel moet dan wel.

Nee, niet in het handschoenenkastje en ook niet in het naaimandje… heb ik allemaal in gekeken

trekmoment 21-09-2009 17:55

Foto 5 is voor mij nostalgie. De boerderij is van Breukink, mijn zwager die in Bronckhorst woonde was molenaar op zijn molen (had er maar een foto van gemaakt). Heb er veel vakantie doorgebracht in mijn jonge jaren en als stadsmens veel meegemaakt, dank voor de leuke herinnering die je bij mij oproept!

Prometheus 21-09-2009 20:38

Dit is snotverdomme beter dan een vvv-route!

labarbara 21-09-2009 22:01

Een deskundoloog die onlangs sprook, vertelde mij dat de koeien omstreeks 2050 uitgestorven zullen zijn.

François 21-09-2009 22:37

Graag gedaan Trek (je bent dus eigenlijk een halve Achterhoeker)

Dat denk ik ook wel Prom maar misschien is met een vvv-route Toldijk nog te vinden… ik zie altijd alleen maar het bord

Is het waar Labarbara? Dan moeten we dus nu ons best doen om ze voor die tijd allemaal op te eten anders hebben we er niets meer aan. Je bezigt trouwens wel een raar taaltje zo te lezen… Graafschaps/Graafschappelijk dialect?

TheoB 04-10-2009 22:31

Mooie auto François. ik zal eens in het archief bij mij zoeken . Ik heb namijk nog een foto van ,volgens mij,precies zo`n model wat op de A8 reed . Ik zoek `m op en mail wel naar je toe.
PS het is al een jaartje gelden dus dat wordt zoeken……..

21 reacties on “Luie Feuteu’s”

  1. kuifjesimon schreef:

    Twas in die dagen van 2009
    en nu zijnne we reeds 3 jaren verder
    Keppel, Bronckhorst, Morris eveneens I persume.

  2. fredvanderwal schreef:

    VAN DIE ONDERSTE PRENT ZOU ZO EEN ZEEFDRUK VAN KUNNEN WORDEN GEMAAKT

  3. Reine jRagolo schreef:

    Neem je wel voldoende rubbers mee om de foto’s in te lijsten.

    • francois15 schreef:

      Rubbers? Je denkt toch niet dat ik er mee naar een bordeel rij kReintje?

      De foto’s heb ik destijds als VKblog in zijn geheel naar mijn HD gekopieerd en ze zijn wat onscherp geworden maar vreemd genoeg zijn ze in de “aanmaak” van het nieuwe bericht veel scherper. De plaatjes waren op het VKblog toch al niet erg goed door de beperking in de grootte.

      Printen en inlijsten doe ik niet meer. De prentjes komen toch ongereduceerd op flickr terecht en daar komen ze prima tot hun recht.

  4. Reine jRagolo schreef:

    Tot en met de 19e eeuw waren bordelen geliefde plekken voor vertier.
    Maar ja, alle leuke dingen worden ooit om zeep geholpen.

  5. jacobhesseling schreef:

    FANASTISCHE AUTOFOTOBIOGRAFIE ,

    petje af wat een mooi landschap
    en dan die auto,

    pas je wel op voor houtworm?

    • francois15 schreef:

      Dank je Jacob. Ja dat landschap, dat is de Achterhoek (ik woon om de hoek van de Achterhoek) en als ik mijn dochter in Lochem ga bezoeken (met de Morris) dan voel ik me helemaal Achterhoeker.

      Houten wormen gaan bij mij in de open haard. Dat is goed voor hen

  6. mirosjabin schreef:

    even wat anders….
    als je prachtfoto’s wil bekijken, ga dan naar de expo van Saul Leiter in het Joods Historisch Museum!
    smullen, elke afbeelding even fantastisch mooi!
    denk dat jij het ook zeker zal waarderen….

    • francois15 schreef:

      Inderdaad, ik heb even op de site van het jhm zitten kijken. Ik zal nog even op Leiter zelf gaan googlen om het geheugen op te frissen. Als ik in Amsterdam kom ga ik kijken (ik wilde toch altijd al een keer naar het jhm). Bedankt voor de tip ;)

  7. Blewbird schreef:

    Die met die snelheidsmeter. In de periode 65 – 73 woonde ik tegenover een Morris/Austin garage en heb heel wat Minors gezien (de melkboer had een mooie witte) (ook MG A’s en B’s, Morris Oxford, Mini’s, (ah, de Cooper S!), Morris 1100 en nog meer.

  8. assyke schreef:

    wat moet je met een molen als je zo´n wagentje hebt?

    deze hele serie is er natuurlijk op je blog gepleurd om aandacht te vragen voor dat maffe autootje…nou dat is dan gelukt!

    mijn kind had een schoolvriendje helemaal in bronckhorst, de ouders waren nogal
    van de aardappel, was nogal verbaasd dat mijn straatjochie door hen getolereerd werd:)
    hoewel in bronckhorst schijnen er zelf ook nogal vreemde dorpsfiguren rond te lopen…

    • francois15 schreef:

      En dat is dan nu voor de tweede keer gelukt Assyke ;)

      Met een molen heb ik eigenlijk niets maar gisteren ben ik Klarendal in gefietst langs de molen om het verplaatste stationspostkantoor, waar nu een restaurant in zit, te bekijken. De molen is aan de buitenkant helemaal zwart gekalkt

      Bronckhorst kan je op foto 5 in de verte zien liggen. Er wonen nu denk ik niet veel oorspronkelijke aardappels meer. De vreemde dorpsfiguren zijn nu voornamelijk toeristen

  9. selma schreef:

    Een Morrisbestelautootje, mooooooi!!!

  10. Appelvrouw schreef:

    Het blijft een prachtig wagentje, om naar te kijken, en om je heen te kijken.
    Weer een mooi uitstapje heb je ons gegund.

    .


Geef een reactie

