Kat Plus Muis

Geplaatst op 08-09-2008 20:44

Ik doe deze feuteu speciaal voor de dierenvrienden onder ons, want die zijn er op het VK-Blog… dat weet ik.
Bij La Barbara op de boerderij bevindt zich een kat, het gangbare ziekenfondsmodel. Mijn echtgenote bezit er net zo een, maar dan alleen van een andere jaargang… bouwjaar 1990… loopt nog zonder stok, vind haar etensbak nog zonder bril etc., maar slaapt meestal buiten tussen de planten of binnen onder de verwarming… of is al een tijdje dood… weet ik veel.

Of de kat bij La Barbara ook een naam heeft weet ik niet zeker. Waarschijnlijk heet ‘ie beest, net als de onze of als de hond van de buren.
Beest is heel vrolijk en actief… heel speels ook. Laatst had hij een vriendje gevonden… je raad nooit wat… een muis!

Het is heel leuk om die diertjes met elkaar te zien spelen… je houdt het niet voor mogelijk… pure vriendschap… ze ravotten samen… de muis vliegt er soms van door de lucht… rent weg en de kat brengt ‘m dan weer terug.

Als ze flink gespeeld hebben rusten ze samen uit en de kat legt even een poot beschermend op de muis… heel aandoenlijk… niet te geloven gewoon.
Op de bovenstaande feuteu zijn ze wat aan het bijkomen met z’n tweeën na een wilde stoeipartij…
De muis denkt na over het een en ander, maar denken is niet zijn sterkste zijde… het is maar een amateur, zeg maar.

En godt zag dat het goed was… want godt is óók een dierenvriend…

Nikon-Tamron

Achterhoek ergens, juli 2008

13 aanbevelingen
9 reacties

lebonton / 08-09-2008 20:47
kunnen tom&jerry wat van leren.
François / 08-09-2008 20:58
Voor zover ik weet is Tom en Jerry ook hun favoriete programma, Ton;-)
cor / 08-09-2008 21:39
een bedriegelijke idylle Francois; Mijn Gina speelt ook met haar prooimeisjes(pardon muisjes) maar uiteindelijk verslindt ze haar speelmakkkertjes met veel gekraak van botjes met huid en haar
François / 08-09-2008 22:14
Het was hier niet anders, Cor;-)

Labarbe Jr. zat op die stoel en toen het “kraken” begon en het beestje binnenste buiten werd gekeerd zag ik Jr. 1 wenkbrauw optrekken…

Linda / 09-09-2008 09:00
Het wrede plezier van kat, dood is een spel en moord een kunst..
Johan HvD / 13-09-2008 17:11
Nooit geweten hoe een Kat&Muis-spel werkte. Nu weet ik het. Veel kraken. Net zoals een fysiotherapeut doet. Maar ja, die zal z’n ‘gekraakte’ prooi niet zo snel soldaat maken. Dacht ik, je weet het maar nooit…;-)
François / 13-09-2008 20:05
Je hebt van die schrokoppen, Johan;-)
labarbara / 05-10-2008 15:10
SIEN
heet dit beest en hij doet ook ratten maar daar wordt niet mee geravot oid omdat de uitslag dan niet bij voorbaat vaststaat. Meteen kraken.

(Z’n baas vangt ook ratten trouwens, met de blote hand. 59 misschien, maar wel verdomd snel. Ook meteen kraken. Mij is het nooit gelukt.)

François / 05-10-2008 17:50
Sien is een barbaarse kat Labarbara en se baas heb ook barbaarse trekjes;-) Hoe is het trouwens met Ot?
16 reacties on “Kat Plus Muis”

  1. assyke schreef:

    de muis natuurlijk
    moet ze maar niet zo met haar heupjes wiegen

    maar sadist sloeg op het genoegen waarmee
    je de foto geschoten hebt en dit blogje geplaatst, wetende dat er vannacht een hoop
    bloggers nare dromen zullen hebben

  2. Glaswerk schreef:

    Ik heb onlangs een vergelijkbaar plaatje geschoten toen een van onze poezen met een muis olijk aan het dartelen was.

    Ik moet toegeven dat de muis op jouw foto er nog iets beter uitziet.

    Wat is de natuur toch vredelievend en speels, heer François ;-)

  3. kuifje simon schreef:

    Kan ik die k..gans van de buurvrouw er ook niet bijleggen ??

    • francois15 schreef:

      Ja hoor Kuifje, leg de buurvrouw met haar gans er ook maar bij. Kunnen we er ook mee ravotten & rollebollen

      • Reine jRagolo schreef:

        Je had die muis nog kunnen redden want het is niet zeker dat hij zijn doodknauw al had gehad.
        Maar jij ging dus foto’s maken.

      • francois15 schreef:

        Het was iig zeker dat de muis zijn dood(s)knauw nog niet had gehad toen ik de foto maakte k.Reintje. Als geharde voormalige Garde Infanterist P.I. zit ik daar ook helemaal niet mee.
        Ik vroeg me af of de muis er in zou slagen om nog te ontsnappen; dat heb ik wel vaker zien gebeuren. Katten zijn ook vaak de slimsten niet, d.w.z. niet slimmer dan de gemiddelde Volkskrantblogger.
        Ooit heb ik eens gezien dat een opgejaagde muis, in de goot langs de stoeprand rennende, haaks om in een put verdween. De kat heeft nog een kwartier lang in opperste verbazing met schele ogen in de gaten van die put zitten staren.
        Verder is het zo k.Reintje, dat ik, diepgelovig als ik ben, er van overtuigd ben dat chodt de muis heeft geschapen om door de kat te worden opgevroten… of heb je ooit een muis een kat zien opvreten?

  4. Reine jRagolo schreef:

    Ja Francois,ik heb wel eens een aangevreten
    dode kat gezien. Wie zegt mij dat de muizen daar hun deel niet van hebben gehad.

    En als ik de bijbel mag geloven speelt de leeuw met het lam dus naar analogie van Mihai dus ook de kat met de muis.
    Oei, dat je op je oude dag nog zo vastgeluld kunt worden.

  5. johanhvd schreef:

    Got, Mijnheer François, is u nog in een hevige discussie verwikkeld met k.Reintje over bijbelsche toestanden… :-(

    Tja, de bijbel ken ik wel, van a tot z, maar wat daar tussen staat dat weet ik dan weer niet. Alleen Job, die ken ik, een arme kloothommel, dat dan wel.

    Zo ziet u maar weer wat een kat & een muis kunnen doen om de biblia van achter de kast te krijgen. ;-)

    Ik heb nog een opdraaimuis. Misschien iets voor Sien? ;-)

    • francois15 schreef:

      K.Reintje heeft gewoon het verkeerde geloof, Mijnheer Johan. Hij gelooft in lammeren & leeuweren e.d., terwijl de bijbel, zoals bekend, toch voornamelijk over opdraaimuizen en kloothommels gaat.
      Straks staat hij voor de here en de here vraagt met donderende stem: k.Reintje! waar is je opdraaimuis! en dan moet hij het antwoord schuldig blijven :(


Geef een reactie

